7 maart 2016 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Sap Es - WaarBenJij.nu 7 maart 2016 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Sap Es - WaarBenJij.nu

7 maart 2016

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sap

07 Maart 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Gisteravond hadden we opeens een harige politieofficier uit Italie in de kamer samen met 2 minder harige Italiaanse vrienden. Hij kletste heel wat af....en snurkte..... Het was bloedheet vannacht. Slecht geslapen door de hitte. Vanmorgen alweer afscheid van de Italianen maar ook van de Argentijn boven Esther...Mooie vent voor dr!
We gaan om 9 uur ontbijten en doen lekker rustig aan. We spreken ´Amy`van de receptie en geven aan dat we naar de botanische tuin willen. Zij denkt dat deze nog niet open is en pas 12 open gaat. Ze gaat het voor ons nakijken, wij eten rustig verder. Wanneer we klaar zijn lopen we naar de balie. Zij geeft aan dat de tuin inderdaad pas 12 uur open gaat en dat we bus circular 1 erheen kunnen nemen. We boeken ook de shuttle voor morgen naar de airport. Onze tijd 11.15 zit vol, we gaan een uur eerder, 10.15uur. *snik* We hadden nog een week langer kunnen blijven, er is zoveel te zien. Al kan ik niet wachten om man en kids weer te zien! We lopen eigenlijk richting de bus maar al gauw bedenken we dat we nog wat souvenirtjes nodig hebben. Ik koop Havaianas voor alle kids en Esther koopt een shirtje voor Valentina(dochter collega). Ook kopen we een Cristobeeldje voor onszelf als souvenir van deze fantastische reis. Na de inkopen te hebben gedaan brengen we deze terug naar het hostel. We gaan naar de bushalte tegenover ons hostel. We wachten een tijdje en stappen in de juiste bus.We komen even over 12 aan bij de botanische tuin. We drinken een verse ananassap en gaan naar binnen. Het is mooier als verwacht en mooi ingedeeld ook. We zien naast bijzondere bomen ook 2 Toekans. Wat een herrie maken die dingen. We zoeken de uitgang via de bewegwijzering en komen uiteindelijk aan de heel andere kant uit het park. We moeten een stuk wandelen tot we weer in de juiste straat voor de bus ons bevinden. We hebben trek en kopen Doritos, kaneelbroodjes en een blikje drinken. We halen nog wat geld voor de laatste dag en dan nemen we de bus naar Ipanema. We lopen de hele boulevard af. Halverwege nemen we een Caiprivodka. Aan het einde ligt de Ar ,een hele grote rots. We maken wat foto´s, ondanks het behoorlijk bewolkt is geworden is het er nog steeds prachtig. Ook Cristo zien we vanaf daar over de stad kijken. We lopen richting de Copacabana. We halen een Italiaans ijsje met citroensmaak. Op de Copacabana kent een jongen ons al en nodigt ons weer uit voor een Caiprivodka. Gister heeft hij de vodka variant voorgesteld en die is heerlijk! We gaan zitten en luisteren naar een man met prachtig stemgeluid. Overal hier is livemuziek. Erg leuk! We lopen verder naar ons eettentje van gister en bestellen daar een bord met friet en hamburger. Friet is hier niet te betalen maar hier valt het mee. Ook weer livemuziek in dit tentje. Niet zo leuk als gister maar wel geslaagd. We lopen weer bijna de hele Copacabana af. Gaan naar ons hostel en douchen en pakken onze tassen in :(ook ontmoeten we de 4 nieuwe Argentijnen in onze kamer. We doen nog een laatste drankje beneden in de hal en typen ons laatste verslag vanaf hier. Morgen vliegen we weer 15 uur dus we gaan vroeg slapen. Morgen hopelijk nog een kort bezoekje aan zee.