6 maart 2016 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Sap Es - WaarBenJij.nu 6 maart 2016 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Sap Es - WaarBenJij.nu

6 maart 2016

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Sap

06 Maart 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Heerlijk geslapen allebei na zo'n lange dagtrip Ilha Grande! Lekker ontbeten en later kwam Gustavo nog even bij ons zitten. Even later ging hij naar het strand en hebben we afscheid van hem genomen! Zo jammer dat hij weg is... (Nu hebben we 3 nieuwe roomies erbij, een stel uit Argentinie en een jongen uit Brazilie. Laatstgenoemde spreekt geen enkel woord Engens en hij bleef maar tegen ons aankletsten). Nadat Gustavo was vertrokken pakten bij de metro naar Maracana, het megastadion met wel 100.000 stoelen. Deze was helaas dicht aangezien het zondag was. We hebben er een rondje omheen gelopen en wat fotos gemaakt. Wat was het warm zeg! 35 graden maar geen enkel zuchtje wind... Hierna met de metro naar estacao Urugaiana. Hier was in de buurt het do amanha museum. Daar was het erg druk, dus die was wel open! We zijn hier niet ingeweest maar hebben er veel selfies gemaakt aangezien het een erg mooi gebouw was. Daar was ook een heerlijk windje. We hebben een broodje gegeten bij de subway en zijn nog even teruggegaan en even lekker in de schaduw gezeten. Na een tijdje pakten we de bus richting de Copacabana en daar hebben we haiavanas gekocht. Sap voor Patrick en ik voor Schaffie. Vervolgens zijn we de Copacabana opgelopen en hebben we weer wat selfies gemaakt haha. Het was erg druk en we liepen hem zo goed als af. Er waren veel mensen die dingen verkochten, zoals armbandjes en tshirts etc. Op de heenweg hadden we een heerlijke cocktail gedronken, een caipri vodka. Dat raadde de ober ons aan. Op de terugweg hebben we wat gegeten bij een heel leuk tentje. Sap had een pizza en ik een ceasar salade met garnalen. Er waren ook 2 mannen aan het optreden, erg leuk. Ze deden liedjes van Guns 'n roses, Toto, Ed Sheeran, the Eagles, the Gyspy kings etc. Er was een vrouw die helemaal los ging, erg leuk om te zien. Nu nog even een drankje in het hostel en dan is het alweer tijd om naar bed te gaan.